sunnuntai 9. helmikuuta 2014

A Sunday well spent brings a week of content! ;)

Hellurei ja rentouttavaa sunnuntaihuomenta! :) Heräsin pari tuntia sitten kaikessa rauhassa, raahauduin keittiöön keittämään kahvia ja porkkanapuuroa villasukat jalassa ja aloitin aamuni nautiskelemalla uusista blogikirjoituksista aamupalalla herkuttelun lomassa. Kaiken kaikkiaan ei siis ollenkaan hassumpi aloitus päivälle! ;) Tämän päivän ohjelmassa olisi ainakin kouluhommien pakertamista, työhakemusten lähettelyä (nyt, kun lopultakin sellainen löytyy ruotsiksi käännettynä) ja mahdollisesti myös salilla piipahtamista, eli aika lailla perussetillä mennään. Aattelin kuitenkin tulla kertomaan lyhyesti kuluneesta viikosta, reaaliaikainen bloggailu kun on taas jäänyt unholaan muutaman viime päivän aikana...

Taisin mainita pari viikkoa sitten ohimennen käyneeni mutkan optikolla ja tilanneeni samaan syssyyn parit uudet silmälasit Nissénin huikeista tarjouksista. Oon melko vannoutunut Nissénin kannattaja näissä laseihin liittyvissä jutuissa, sillä mahtavien "kahdet yksitehot 75e"-tarjousten lisäksi valikoimista todellakin löytyy kivoja kehyksiä eikä mun vielä tähän päivään mennessä oo tarvinnut poistua kaupasta tyhjin käsin tai tyytymättömänä :D Ei siis myös tälläkään kertaa! Tiistaina kävin sitten hakemassa uudet lasini liikkeestä ja hetken totuttelun jälkeen mun on kyllä pakko myöntää, että oon ihan älyttömän tyytyväinen näihin! Nyt löytyykin sitten tyylejä ihan laidasta laitaan, sillä vanhatkin lasit ovat edelleen käyttökelpoiset niin kauan, kun mun ei ole välttämätöntä nähdä kauas todella tarkasti. Esimerkiksi koulussa oon huomannut, että hieman taaempana istuessani on eteen asti näkeminen tuottanut hieman tuskaa, mutta tällaisessa kotihyörinässä vanhatkin ajavat edelleen asiansa vallan mainiosti :)

Here they are!
...and that's what they look like!
Tässäpä vielä vertailuksi töissä napattu räpsy vanhojen lasien kanssa!
Mitäs sanotte? :D

Samaisena tiistaina vietimme myös herkutteluiltaa Lauran ja Annin kanssa täytettyjen paprikoiden merkeissä. Jep, Salkkareitakin päädyin seuraamaan taas ekaa kertaa ikuisuuksiin (no kun se sosiaalinen paine... :D) ja kyllähän noiden tuijottelu on tietyllä tapaa ihan viihdyttävää siitäkin huolimatta, että oon pihalla kuin lumiukko kaikista mahdollisista ihmisistä ja suhdekiekuroista - mä kun oon jämähtänyt Salkkareiden suhteen sinne 2000-luvun alkuun ja muutamaan ekaan tuotantokauteen :D
Herkkuruoan ja Salkkareiden lisäksi ohjelmassa oli myös haalareiden kaventamista, minkä Laura oli ihanasti luvannut mulle tehdä. Puolitoista vuotta sitten tilatut haalarit kun ovat tällä hetkellä melko valtavat ja vaikka ne puuhapetepökät eivät oo koskaan olleetkaan millään muotoa tyylikkäät, olisi silti ihan mukavaa, jos ne pysyisivät edes jalassa... :D Kaventaminen onneksi auttoi asiaa ainakin hieman ja nyt kestääkin taas reivailla kaikessa rauhassa ilman pelkoa pöksyjen jatkuvasta valumisesta ja kanssajuhlijoiden järkyttämisestä!

Myönnän eksyneeni myös kaupungille yhtenä päivänä töiden jälkeen - lähdin ostamaan ihanaiselle pikkusiskolleni ystävänpäivälahjaa, mutta jännästi päädyin ilahduttamaan myös itseäni muutamalla pienellä alelöydöllä... Miten tässä aina käy näin? :D Oon oikeasti yrittänyt pitää kukkaronnyörit tiukalla viime aikoina, sillä Prahan reissu lähestyy hurjaa vauhtia (enää reilut kaks viikkoa, apua!) ja arvostaisin takuulla reissun päällä suuresti sitä, että tililtä löytyisi muutakin kuin pitkää miinusta. Nämä yllänäkyvät löydöt eivät onneksi verottaneet rahavaroja muutamaa euroa enempää, sillä SpiritStoresta mukaan tarttuneet paidat maksoivat yhteensä n. 7e ja H&M:n koruosastolta bongatut käsi- ja korvakorut olivat myynnissä hurjaan euron hintaan :D Kai tää annetaan mulle tämän kerran anteeksi? Löysin sitä paitsi myös alkuperäisten suunnitelmieni mukaisesti etsimäni ystävänpäivälahjatkin, joten loppu hyvin, kaikki hyvin! ;)

Torstaina vuorossa oli vuoden ekat opiskelijapippalot Poikkitieteellisten haalaribileiden merkeissä. Jono baariin oli jälleen kerran melko huikaisevan pitkä ja vaikka yritys ajoissa paikalla olemisesta oli kova, päästiin mekin nauttimaan kylmääkin kylmemmästä viimasta lähes puolentoistatunnin ajan ennen sisäänpääsyä. Mä olin kaiken lisäksi menossa mukana ihan vain vesilinjalla, joten minkäänlaista alkoholin turruttavaa vaikutustakaan ei tällä kertaa löytynyt :D Oli mukavaa olla pitkästä aikaa meidän omalla porukalla liikenteessä, vaikkakin allekirjoittanut karkasi kotiin nukkumaan jo yhden kieppeillä työpäivän jälkeisen jalkatreenin ja aikaisen herätyksen väsyttämänä. Mulle tuli kieltämättä hieman rupsahtanut ja vanha olo, kun jonoa oli ovella edelleen n. 50 metrin edestä siinä vaiheessa, kun mä olin jo suuntaamassa nukkumaan... :D
Sumuisia lenkkeilymaisemia Tuomiojärven rannalla!
Viikonloppu onkin sitten sujunut melko rauhallisissa merkeissä, mitä nyt oon kamppaillut pari päivää aivan jäätävien lihasjumien kanssa. :D Torstainen jalkatreeni yhdistettynä muutaman tunnin tanssimiseen ilman kunnon venyttelyjä teki todellakin tehtävänsä ja kaikenlainen normaali liikkuminen oli vielä eilenkin melkoista tuskaa. Lähdin käymään "palauttelevalla kävelyllä" helpottaakseni jalkalihasten tuskaa, mutta innostuin jälleen kerran vähän liikaa ulkoilusta ja palasinkin lopulta kotiin kahden tunnin kuluttua rämmittyäni lumisilla pikkupoluilla oikein olan takaa... :D

Mietiskelin muuten eilen omaa, mahdollisesti vakavaa kotirouvautumistani siinä vaiheessa, kun kävelylenkin jälkeen olin imuroinut kodin, pessyt pyykkiä ja laittanut ruokaa ilman minkäänlaista harmistusta siitä, että lauantai hujahti täysipäiväiseen kotoiluun ilman pienintäkään tietoa alkoholista tai bilehuuruista :D Mitä mulle on tapahtumassa? Pakko kuitenkin sanoa, että eilisillan herkutteluna nautittu jogurttikana-vuohenjuustosalaatti, banaani-ananasletut sekä kookosjäätelö vetivät kyllä baari-illan edelle sataprosenttisesti ja olivat jopa kaiken vaivan arvoisia! Etenkin tuo jäätelö oli mulle täysin uusi tuttavuus ja inspiraatio sen tekemiseen syntyi oikeastaan aivan sattumalta pohdiskellessani, mitä ihmettä söisin lettujen kaverina. :D Voin postailla (jälleen kerran) äärettömän yksinkertaista ohjetta jätskin tekemiseen lähiaikoina, sillä tätä postausta en viitsi enää venyttää yhtään nykyistä pidemmäksi. Ihme, jos sieltä löytyy vielä joku, joka ei oo nukahtanut kesken kaiken kyllästyneenä näihin mun ikuisiin "ihan pikaisesti vain kirjoittelen"-kilometripostauksiin... :D

Mites teidän viikkonne on sujunut? :)

8 kommenttia:

  1. Onpa kivoja laseja! Itselläkin pitäisi kevään tullen hankkia taas uudet. :) Mulla on puolestaan järkyttävät kokemukset Nisseniltä, joten se on itselleni ainoa ehdoton NO-NO lafka sillä saralla. Apua, oon kärsiny vuohenjuustohimosta jo viikkoja, ja nyt ku näin tuon salaattikuvan nii tää vaan pahenee ja pahenee! :D -Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Höh, ikävä kuulla että sulla on huonoja kokemuksia Nissénistä, saanko olla utelias ja kysellä että mitä on sattunut? :/
      Vuohenjuustoa löytyy vielä jääkaapista, tervetuloa vaan tuhoamaan loput! :D

      Poista
    2. Hähää, nappasin tänään lounaaksi vuojenjuustosalaatin! Nyt on himot tyydytetty ;D Hmm, ostin sieltä vuosia sitten kahdet lasit, joista toisia pidin ainoastaan yöpöydän laatikossa ja toiset oli sitte käyttölasit. Kävin sitten ehkä vuoden kuluttua ihmettelemässä Nissenillä, että kuinka nämä linssit on tämän näköset ja tulos oli se, että linssit pilalla. Kummistakin laseista. Toisia olin pitänyt vuoden aikana ehkä 2-3 kertaa muutaman tunnin kerrallaan muuten ne majaili yöpöydän laatikossa (johon ei paista aurinko tai tule kuuma muutenkaan). En saanut pahoitteluja tai muutakaan ihmettelyä siltä taholta, että kuinka tuo voi olla mahdollista joten sen seurauksena en enää kyseiseen liikkeeseen astu. :--) Haluan, että lasit kestää edes koskemattomina tai edes yhtiön puolelta mietintää, kuinka näin voi tapahtua. Joten taisi olla aika yleistä heillä, että näin käy kun ei sen suurempaa ihmettelyä tullut. Tästä on aikaa jo kuutisen vuotta, tasohan voi olla jo eri mutta jotenki en enää halua ottaa sitä riskiä. Onneksi on muitakin liikkeitä. :) -Kirsi

      Poista
    3. Voi ei, onpa ikävää kuulla että sun kohdalle on sattunut noin ikäviä kokemuksia! Ymmärrän kyllä täysin, ettei tuollaisen jälkeen tee hirveästi mieli asioida samassa liikkeessä ja ihmetyttää muakin, miten tuollaista tilannetta ei oo voitu edes pahoitella asiallisesti :/ Onneksi tosiaan liikevalikoimasta löytyy nykyään meitä jokaista miellyttävä vaihtoehto. :)

      Poista
  2. Hienot nuo uudet lasit, molemmat! Ja tuo punanen sävy passaa sulle hyvin. :)

    Tuo kuvaus kotirouvamaisuudesta kuulostaa erittäin tutulta! Mun viime lauantai meni niin, että olin eka 7-15 töissä, jonka jälkeen tulin ruokakaupan kautta kotiin, pesin koneellisen pyykkiä ja klo 21:55 laitoin nukkumaan kun en jaksanut enää sinnitellä hereillä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! :)

      Haha, hyvä etten oo ollu ainoa housewife lauantai-iltana! Joskus ei vaan jaksa... :D

      Poista
  3. Molemmat lasit sopii mielestäni sulle tosi hyvin, mutta ehkä mä vähän kuitenkin kallistun noiden mustien puoleen. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Noita mustia oon totutellut pitämään nyt parin päivän ajan ja ihan tosissani tunnen, kuinka muutun paljon älykkäämmäksi heti, kun laitan ne päähäni :D Jostakin syystä mulle tulee noista hirveän fiksu ja pätevä olo, haha :D

      Poista